We komen hier voor onze rust! - Reisverslag uit Adhikaridanda, Nepal van Clau, Kain, Nyn en Wil - WaarBenJij.nu We komen hier voor onze rust! - Reisverslag uit Adhikaridanda, Nepal van Clau, Kain, Nyn en Wil - WaarBenJij.nu

We komen hier voor onze rust!

Door: Claudia Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Clau, Kain, Nyn en Wil

24 Februari 2019 | Nepal, Adhikaridanda

Het lijkt wel alsof heel Nepal op de schop gaat. Overal wordt er aan de weg gewerkt.
Het rustige, vredige dorpje Adhikaridanda wordt daarbij niet overgeslagen. De eens zo hobbelige weg waar wij elke dag overheen wandelen wordt verbreed "geasfalteerd". Geasfalteerd staat tussen aanhalingstekens, omdat het tot nu toe vooral gaat om het bedekken van de weg met zand en stenen.
De hele dag door rijden er vrachtwagens en bulldozers van Naudanda naar Adhikaridanda en weer terug. Ons dorp is dus niet zo rustig en vredig meer.

Gelukkig zijn er ook nog wegen die lekker origineel blijven. Laatst liepen we over een van deze weggetjes toen we het dorp aan het verkennen waren. Later hoorden we van onze moeder, Jyoti, dat haar verteld was dat er vijf blanken gesignaleerd waren! We vallen hier wel op met onze huidskleur.

Op onze stagescholen zijn we al flink aan het werk met onze projecten voor de HAN en stichting Maya.
Nynke en Willem gaan op Parashu aan de slag met het pedagogisch klimaat op school. Kain en ik zijn bezig met het coachen van leerkrachten op gebied van feedback geven. Door middel van het geven van voorbeeldlessen en workshops voor de leerkrachten proberen we de scholen te verbeteren.

Op vrijdagmiddag vertrekken we uit Adhikaridanda naar de stad. In Pokhara kunnen we verder werken aan ons onderzoek en andere projecten, want dan hebben we weer wifi.
Dit weekend hebben we nog iets leuks gedaan. Zaterdagochtend reden we naar Sarankot om te paragliden!
Een half uur lang hingen we in de lucht met het allermooiste uitzicht.
Op 2500 meter hoogte vlogen we samen met de adelaars over de Himalaya.

Ondertussen zijn we weer onderweg naar Adhikaridanda -terug naar huis- waar we kunnen genieten van de schone lucht, spelende aapjes en dal bhat.

• 24 Februari 2019 - 15:58

Marlies:

Hi! Wat ontzettend leuk jullie verhalen. Zo gaaf dat jullie echt iets kunnen bijdragen aan het verbeteren van het onderwijs daar. En zo tof dat paragliden! Foto's waren heel gaaf. Zeg Lakshman ;) vanaf 4 maart sta ik elke woensdag voor een groep 6/7. Als het lukt mss een keer Skypen o.i.d. Let me know! Groetjes

• 24 Februari 2019 - 17:26

Therese:

Geweldige ervaring, paragliden door de Himalaya! Jullie zijn niet bang uitgevallen! We zagen ook de filmpjes van de apen in het dorp. Wij vinden zoiets heel bijzonder, terwijl de bewoners dit wellicht regelmatig meemaken. Je verteld over de schone lucht in de bergen. Is het zo'n groot verschil met de stad? Is het smog? Veel succes met de projekten en veel groeten,

• 11 Maart 2019 - 11:20

Eva: