Mahango bhayo! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Clau, Kain, Nyn en Wil - WaarBenJij.nu Mahango bhayo! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Clau, Kain, Nyn en Wil - WaarBenJij.nu

Mahango bhayo!

Door: Claudia Verkerk en Nynke Kuus

Blijf op de hoogte en volg Clau, Kain, Nyn en Wil

08 Februari 2019 | Nepal, Pokhara

Tapai ko nam ke ho?
Hamro nam Claudia, Kain, Nynke ani Willem ho.
Bhetera khusi lagyo!

De afgelopen twee dagen hebben we een cursus Nepalees gevolgd.
In Kaski, een dorpje bij Pokhara, hebben we op de Oxford School twee ochtenden les gehad van de oprichter en tevens directeur van de school.
Prem Raj Adhikari leerde ons hoe we onszelf kunnen voorstellen (zoals in het begin van dit verslag).
Wat hebben we gelachen om onze leraar die precies kon uitspelen hoe je moet afdingen!
"Mulya kati ho?"
"Das hajar Rupees"
"Oh! Mahango Bhayo! Zamzam"
--Kijk maar op de foto wat dit betekent :p

De invulling van de dagen was heel leuk, maar het weer was minder. Door de hevige regenval de hele dag door, kregen we bijna heimwee naar Nederland. Ondertussen zijn wij en onze kleding weer opgedroogd, gelukkig.

Vandaag hebben we voor het eerst typisch Nepalees eten op; MoMo. De kleine bolletjes van bladerdeeg zijn gevuld met groente of vlees. Dat deze zo pittig waren, was wel even wennen!

Morgen hebben we onze laatste dag in Pokhara. Zondag vertrekken we naar Adhikaridanda om onze nieuwe familie te ontmoeten! Maandag is de eerste dag op onze nieuwe stageschool.
Nynke en Willem gaan naar Primary school Parashu.
Kain en Claudia gaan naar Secundary school Shree Sirjana.

Tot de volgende keer!
Hami tapailai maya garchhu!