De eerste indruk - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Clau, Kain, Nyn en Wil - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Clau, Kain, Nyn en Wil - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Door: Claudia Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Clau, Kain, Nyn en Wil

06 Februari 2019 | Nepal, Pokhara

Onze eerste overnachting in Nepal is een feit!
Na twee vluchten van zes-en-half en vier-en-half uur zijn we eindelijk aangekomen in de hoofdstad Kathmandu.
Met een busje werden we naar ons hotel gebracht. Onze tassen werden door twee mannen op het dak vastgebonden -zoals je misschien wel herkent van foto's.

Het uitzicht vanaf de bus was grandioos. We keken onze ogen uit. We reden door straatjes met aan weerszijden kleine winkeltjes, overal lag afval en af en toe kwam er een koe voorbij. Er lagen honden op straat en er waren meer elektriciteitskabels dan je kunt tellen (en ze zaten allemaal in de knoop).
Van alle kanten kwamen scooters voorbij. Het was spits, dus er reden ook veel auto's. Wat een getoeter!

's Nachts werden we wakker gehouden door blaffende honden. Gelukkig waren we na een dag van 27 uur allemaal moe, en konden we alsnog goed slapen.

Nu staat ons een busrit te wachten van acht uur lang. We vertrekken weer uit de hoofdstad en gaan naar Pokhara, waar we een aantal dagen zullen verblijven.

Tags: Nepal, Pokhara